Дати учням радість праці, радість успіху у навчанні,
збудити в їхніх серцях почуття гордості,
власної гідності — це перша заповідь виховання.
В.Сухомлинський
Система виховної роботи в освітньому закладі розроблена відповідно до Законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», Конвенції ООН про права дитини, Статуту освітнього закладу.
Основними ідеями, які лягли в основу виховної системи гімназії, є ідея гуманізму, педагогіки співробітництва, загального піклування, формування єдиного виховного простору. В Законі України «Про загальну середню освіту» особлива увага приділяється вихованню громадянина-патріота своєї держави, який готовий до подальшого навчання та трудової діяльності зі своїми громадянськими переконаннями, формуванню творчої особистості, свідомого ставлення до своїх обов’язків; формуванню навичок здорового способу життя.
Одним із основних завдань, які поставив перед собою педагогічний колектив гімназії – це створення належного освітнього середовища для розвитку здорової дитини, оволодіння навичками безпечного життя і здорової поведінки, формування в учнів свідомого ставлення не лише до власного життя і здоров’я, а й оточуючих. Характер виховання повинен передбачити глибоке розуміння вчителем фізіологічної природи вихованців, їх індивідуальні риси та можливості, повагу до особистості дитини.
Актуальне на 2024 - 2025 навчальний рік:
Воєнний стан:
Лист про забезпечення психологічного супроводу учасників освітнього процесу в умовах воєнного стану від 29 березня 2022 р. №1/3737-22
Права дитини
Лист МОН від 22 червня 2022 рокц "Щодо запобігання та протидії сексуальному насильству, пов'язаному зі збройною агресією рф на території України "
Національно-патріотичне виховання
Безпечне освітнє середовище
Мета виховної роботи : «Виховання патріота, інноватора, життєво компетентної особистості, яка здатна до життя в суспільстві та цивілізованої взаємодії з природою, має прагнення до самовдосконалення і навчання впродовж життя, готова до свідомого життєвого вибору та самореалізації, відповідальності, трудової діяльності та громадянської активності через реалізацію сучасних підходів у контексті нової української школи».
Завдання виховної системи:
Виховувати дитину як громадянина країни, національно свідомого, життєво і соціально компетентного, здатного здійснювати самостійний вибір і приймати відповідні рішення у життєвих ситуаціях.
Сприяти зростанню творчого духовного потенціалу особистості, розкриттю здібностей на кожному з виховних етапів.
Розвивати дитяче самоврядування як осередок самореалізації громадянського виховання.
Стимулювати саморозвиток, самовиховання, самоосвіту учнів та розвиток їх життєтворчої компетентності через участь у реалізації проєктів соціального та благодійного напрямків.
Створювати умови для розвитку життєтворчої компетентності учнів.
Впроваджувати оптимальні методів, форм, засобів, що сприяють формуванню в учнівської молоді основ життєтворчості; розширення можливостей компетентного вибору особистістю свого життєвого шляху.
Принципи виховної системи:
принцип гуманізації і демократизації виховного процесу,
принцип зв’язку виховання з реальним життям,
виховання особистості в колективі в ході спільної діяльності,
єдність вимог і поваги до особистості,
послідовність, систематичність і єдність виховних впливів.
Система виховної роботи реалізується через:
роботу класних керівників (виховні години, позакласні виховні заходи, оформлення класу, спільні добрі справи, походи, поїздки, індивідуальну роботу);
діяльність вчителів-предметників (виховний потенціал уроків, позакласні предметні заходи);
роботу педагога-організатора і вихователя групи продовженого дня (бесіди, позакласні заходи, робота учнівського самоврядування).
діяльність Правління учнівського самоврядування (засідання Центрів, залучення учнів школи до самоврядування, організація дозвілля);
роботу гуртків, секцій.
Напрямки виховної роботи реалізуються через:
робота з соціального захисту учнів;
національно-патріотичне виховання;
морально-етичне виховання;
превентивне виховання; робота з профілактики правопорушень, злочинів, бродяжництва серед неповнолітніх;
робота з охорони життя і здоров’я учнів;
громадянське виховання;
трудове виховання та профорієнтація;
художньо-естетичне виховання;
екологічне виховання;
формування здорового способу життя;
учнівське самоврядування,
а також:
запобігання насильству в сім’ї;
запобігання насильству в дитячому середовищі;
запобігання ксенофобських та расистських проявів серед молоді;
гендерна рівність;
робота щодо Конвенції ООН про права дитини ;
толерантність у спілкуванні.
Структура виховної роботи
Педагогічний і учнівський колективи гімназії здійснюють роботу за такими напрямками:
ціннісне ставлення до себе;
ціннісне ставлення до людей;
ціннісне ставлення до природи;
ціннісне ставлення до мистецтва;
ціннісне ставлення до суспільства і держави;
ціннісне ставлення до праці;
профорієнтаційна робота.
Виховна робота нашої гімназії
Кожна нація, кожен народ має свої звичаї, що виробилися протягом багатьох століть і освячені віками.
Наш заклад зберігає традиції попередніх поколінь. Традиційними стали проведення різноманітних конкурсів, свят, фестивалів, акцій, майстер-класів, флешмобів, волонтерської діяльності.
День Знань
Виставка "Осінній вернісаж"
Акція "Смілива гривня"
Тематична лінійка "День партизанської слави"
Спортивні змагання «Козацькі розваги"
Захід "День української мови та писемності"
Радіодиктант єдності.
Свято Миколая, Новорічні та Різдвяні свята
Флешмоби
Шевченківські дні
Фестивалі Єдності до Дня рідної мови
Клуб цікавих зустрічей
Майстер-класи
Виставки дитячої творчості
Пошуково-дослідницька діяльність
Шкільні проєкти
Акції «Подаруй часточку доброти»,
«Зелена планета», «Милосердя»…
Заходи до 8 Березня
Тиждень дитячо-юнацької книги
Останній дзвоник